Om oss / Annet

Noen ord

OM OSS

Fagforeninga vår består av 25 klubber i industri og verksteder av varierende størrelse fra 3 til 450 medlemmer, hovedsaklig samlet innafor Raufoss Industripark, men også klubber i Land og Valdres. Avdelinga har rundt 2500 medlemmer (hvorav rundt 1700 yrkesaktive medlemmer).

Vår oppgave er, sammen med medlemmene og klubbene, å jobbe for å bedre våre arbeids- og lønnsvilkår, samt velferd og fritid.

Vi er ei stolt og tradisjonsrik arbeiderforening med røtter tilbake til unionsoppløsninga i 1905, og er også en betydelig samfunnsaktør både lokalt, regionalt og nasjonalt. Det har vi tenkt å fortsette med.

Bjørn Sigurd Svingen

Avdelingsleder

Klikk her for oversikt over styret i fagforeninga

Avdelingas fane
Avdelingas fane (revers)

TIL BESTE FOR MEDLEMMENE

Sammen jobber vi for å bedre våre arbeids- og lønnsvilkår, samt velferd og fritid. Medlemmene er fagforeninga, og fagforeninga er medlemmene.

Klubber

~2600

Medlemmer

2,4

Årsverk

~150

Tillitsvalgte

HER FOR DEG OG KLUBBENE:

OSS PÅ "HAUGEN"

Bjørn Sigurd Svingen (1983)

Avdelingsleder

Faglært industrimekaniker (Mustad). Valgt som leder av avdelinga fra 2012, og har tidligere vært 2. nestleder, ungdomsleder og har elleve år bak seg som klubbleder i Ragasco. Sitter også pt. i forbundets rep.skap, og er leder i LO i Vestoppland.
80 % frikjøpt i avdelinga som leder. Sitter også i styret for Raufoss Industrihistoriske Samlinger, kompetanseforum i NCE Manufacturing, er nestleder i Bolins Venner og har deltatt i en tarifforhandlingene for frontfaget gjennom flere oppgjør.

Trine Karlsson (1970)

Forretningsfører og saksbehandler

Foretningsfører'n er opprinnelig fra Strømmen rett utenfor Oslo. Bodd på Eina i 10 år, og flyttet til industribyen Raufoss i 2020. Begynte å jobbe hos oss i mai 2018. Har bakgrunn fra Oslo Kommune og det Sparebank1-eide Conecto. Har bakgrunn som tillitsvalgt i forhandlingsutvalg, og partssammensatte utvalg fra Fagforbundet i Oslo Kemnerkontor.

Henning Lerud (1966)

Fane2-/medlemshåndterer

Begynte ved Raufoss Ammunisjonsfabrikker i 1984 på bildelsida. Ble heltids tillitsvalgt som sekretær i Hydro klubben (nå Benteler) i 1999. Har gjennomført diverse fagforeningskurs (og andre kurs) opp igjennom årene, og sittet i forskjellige utvalg. Har vært deltid på avdelingskontoret fra 2002, og på heltid fra 2007. Har jobbet med forskjellige oppgaver, men i hovedsak med vårt medlemshåndteringssystem (Fane2), i tillegg til jobben på Stønadskassa (50 %).